Starostwo 3 Maja

Sprawy związane z rejestracja pojazdów.

We wskazanym wyżej okresie:

  • przerejestrowano i zarejestrowano 685 pojazdów,
  • wydano 660 dowodów rejestracyjnych stałych,
  • przyjęto i odnotowano 610 zawiadomień o zbyciu pojazdu,
  • wyrejestrowano 66 pojazdów na stałe,
  • czasowo wyrejestrowano 3 pojazdy.

Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 350 szt.

Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.

W danym okresie przygotowano i dostarczono 80 zawiadomień o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 69 decyzji w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, przekazano do Wydziału Finansowego 32 ostateczne decyzje w celu egzekucji należnych kwot.

Uprawnienia do kierowania pojazdami.

We wskazanym okresie:

  • wydano 113 praw jazdy,
  • wydano 3 pozwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
  • wydano 76 profili kandydata na kierowcę i 35 profili kierowcy zawodowego,
  • wykonano 35 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
  • wydano 10 decyzji cofnięcia uprawnień.

Sprawy pozostałe.

W zakresie prawa o ruchu drogowym:

  • dokonano wyboru stacji demontażu i przekazano do likwidacji samochód MAZDA 6 przejęty na własność Powiatu postanowieniem Sądu Rejonowego w Gostyninie,
  • wystąpiono do właściwego organu w sprawie rejestracji pojazdów z wnioskiem o udostępnienie danych właściciela pojazdu OPEL CORSA nieodebranego z parkingu w terminie 3 miesięcy,
  • ustalono miejsce przebywania uczestnika postępowania w sprawie przejęcia pojazdu VW CADDY i zwrócono do Sądu korespondencję przekazaną do doręczenia,
  • dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu kwietniu 2025r.,
  • przygotowano i przeprowadzono kontrolę u trzech przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, skontrolowano pięć stacji kontroli pojazdów.

W zakresie transportu drogowego

  • przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu kwietniu 2025r.,
  • rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu marcu 2025 roku,
  • wydano 1 przedsiębiorcy zaświadczenie o posiadanej zdolności finansowej w związku z ubieganiem się o licencję wspólnotową,
  • przesłano Wojewódzkiemu Inspektorowi Transportu Drogowego informację o zarządzającym transportem 1 przedsiębiorcy wykonujących transport drogowy rzeczy,
  • wydano 1 zezwolenie i 2 wypisy do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy,
  • wydano 5 zaświadczeń i 20 wypisów do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
  • przesłano zawiadomienia o zamiarze przeprowadzenia kontroli 3 przedsiębiorcom posiadającym wydane zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
  • wezwano dwóch przedsiębiorców do przedłożenia dokumentów potwierdzających spełnianie wymogów prowadzenia działalności transportowej,
  • na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.