Sprawy związane z rejestracja pojazdów.
We wskazanym wyżej okresie:
- przerejestrowano i zarejestrowano 685 pojazdów,
- wydano 660 dowodów rejestracyjnych stałych,
- przyjęto i odnotowano 610 zawiadomień o zbyciu pojazdu,
- wyrejestrowano 66 pojazdów na stałe,
- czasowo wyrejestrowano 3 pojazdy.
Ponadto na bieżąco akta wyrejestrowanych i ubytych pojazdów są przygotowywane i przekazywane do archiwum. We wskazanym czasie liczba tych akt wyniosła ok. 350 szt.
Na bieżąco prowadzone są postępowania z zakresu rejestracji pojazdów i spraw z tym związanych.
W danym okresie przygotowano i dostarczono 80 zawiadomień o wszczęciu postepowania w sprawach nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, wydano 69 decyzji w zakresie nieterminowych zgłoszeń zbycia lub nieterminowej rejestracji pojazdu, przekazano do Wydziału Finansowego 32 ostateczne decyzje w celu egzekucji należnych kwot.
Uprawnienia do kierowania pojazdami.
We wskazanym okresie:
- wydano 113 praw jazdy,
- wydano 3 pozwolenia na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym,
- wydano 76 profili kandydata na kierowcę i 35 profili kierowcy zawodowego,
- wykonano 35 wyroków sądowych, zatrzymań praw jazdy,
- wydano 10 decyzji cofnięcia uprawnień.
Sprawy pozostałe.
W zakresie prawa o ruchu drogowym:
- dokonano wyboru stacji demontażu i przekazano do likwidacji samochód MAZDA 6 przejęty na własność Powiatu postanowieniem Sądu Rejonowego w Gostyninie,
- wystąpiono do właściwego organu w sprawie rejestracji pojazdów z wnioskiem o udostępnienie danych właściciela pojazdu OPEL CORSA nieodebranego z parkingu w terminie 3 miesięcy,
- ustalono miejsce przebywania uczestnika postępowania w sprawie przejęcia pojazdu VW CADDY i zwrócono do Sądu korespondencję przekazaną do doręczenia,
- dokonano sprawdzenia i przekazano do realizacji do Wydziału Finansowego fakturę za usługi usuwania i przechowywania pojazdów w miesiącu kwietniu 2025r.,
- przygotowano i przeprowadzono kontrolę u trzech przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów, skontrolowano pięć stacji kontroli pojazdów.
W zakresie transportu drogowego
- przygotowano i przesłano Marszałkowi Województwa Mazowieckiego wniosek o dopłatę z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu kwietniu 2025r.,
- rozliczono i przekazano operatorowi należne dopłaty z tytułu sprzedaży biletów ulgowych w miesiącu marcu 2025 roku,
- wydano 1 przedsiębiorcy zaświadczenie o posiadanej zdolności finansowej w związku z ubieganiem się o licencję wspólnotową,
- przesłano Wojewódzkiemu Inspektorowi Transportu Drogowego informację o zarządzającym transportem 1 przedsiębiorcy wykonujących transport drogowy rzeczy,
- wydano 1 zezwolenie i 2 wypisy do zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego w zakresie przewozu rzeczy,
- wydano 5 zaświadczeń i 20 wypisów do zaświadczenia na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- przesłano zawiadomienia o zamiarze przeprowadzenia kontroli 3 przedsiębiorcom posiadającym wydane zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego,
- wezwano dwóch przedsiębiorców do przedłożenia dokumentów potwierdzających spełnianie wymogów prowadzenia działalności transportowej,
- na bieżąco aktualizowane są dane dotyczące przedsiębiorców i pojazdów wykorzystywanych do transportu drogowego w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego.